علی بهره مند، رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادیِ تهران:

چوب شرکت های تولیدکننده «خامه» لایِ چرخ قنادی هایِ تهران

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، ماه های گذشته به ویژه همزمان با گرمای هوا، روزهای خوبی را برای شیرینی فروشی های شهر رقم نزد؛ کسب و کارِ کسادی که با افزایش قیمت های متاثر از مواد اولیه خصوصا «خامه» بیشتر تحت تاثیر قرارگرفت. رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، ماه های گذشته به ویژه همزمان با گرمای هوا، روزهای خوبی را برای شیرینی فروشی های شهر رقم نزد؛ کسب و کارِ کسادی که با افزایش قیمت های متاثر از مواد اولیه خصوصا «خامه» بیشتر تحت تاثیر قرارگرفت.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادیِ تهران، می گوید که این صنف در شرایطی بحران زا برای تامین مواد اولیه قرارگرفته. به گفته علی بهره مند، در روزهای اخیر، شرکت های تولیدکننده خامه های تهران به صورت بی رویه دست به افزایش قیمت ها زده و مشکلاتی را برای صنف و واحدهای صنفی ایجاد کرده اند که واقعا توجیه ناپذیر است.

او  ضمن بیان شرایط قنادان تهران و در مضیقه قرارگرفتن آن ها، توضیح می دهد که « قیمت های سرسام آور و خودخواسته تولیدکننده های خامه کار قنادی را با چالش جدی روبرو  و قنادان را مستاصل کرده.»

بهره مند ضمن اشاره به وضعیت نرمال شکر در زمینه فعالیت شیرینی فروش های تهران، علاوه بر تاثیر بالارفتن قیمت خامه در کاسبی واحدهای صنفی، به این نکته هم اشاره می کند که «طی چند ماه گذشته و همزمان با ایامِ محرم و صفر و نیز تحت تاثیر شرایط آب و هوایی و گرمای تابستان، کار و کاسبی قنادان تا حدی کساد بوده و در این ماه ها خیلی بازار پررونقی نداشته اند.»

او اظهار امیدواری می کند که با نزدیک شدن به در برگیری روزهای سرد، وضعیت کار بهتر شده و رونق بیشتری پیدا کند. بنا به اظهارات رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادیِ تهران: این طبیعی است که افزایش قیمت مواد اولیه بر قیمت محصول نهایی تاثیر بگذارد.» به گفته او: با وضعیتی که تولیدکننده های ما دارند، فروش با قیمت ثابت اصلا مقرون به صرفه نیست.