۱٫ هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه استفاده کنند ۲٫ از هویج و کدوحلوایی در غذاهای روزانه استفاده شود ۳٫ مصرف پیاز خام به دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا توصیه می‌شود ۴٫ از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین […]

  

۱٫ هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه استفاده کنند ۲٫ از هویج و کدوحلوایی در غذاهای روزانه استفاده شود ۳٫ مصرف پیاز خام به دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا توصیه می‌شود ۴٫ از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین […]

۱٫ هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه استفاده کنند

۲٫ از هویج و کدوحلوایی در غذاهای روزانه استفاده شود

۳٫ مصرف پیاز خام به دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا توصیه می‌شود

۴٫ از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین اجتناب شود

۵٫ استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مثل حبوبات یا تخم مرغ حائز اهمیت است

۶٫ کمبود ریز مغذی‌هایی مثل آهن و روی هم سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. از منابع غذایی این ۲ ریزمغذی مثل حبوبات به‌عنوان جایگزین مناسب گوشت، شیر و لبنیات و سبزی‌های برگ سبز و انواع خشکبار بیشتر استفاده شود

۷٫ از خوردن غذاهایی که خوب پخته نشده (مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو، کباب‌هایی که مغز پخت نشده‌اند) خودداری شود

۸٫ از خوردن غذا و مایعات در مکان هایی که از نظر بهداشتی مورد اطمینان نیستند خوداری شود

۹٫ در صورتی که علائم سرماخوردگی دارید، از غذاهای آبکی مثل سوپ و آش همراه با آب لیموی تازه و مایعات گرم استفاده کنید

۱۱٫ از جوانه‌های گندم، ماش و شبدر که حاوی ویتامین C هستند در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید

۱۲٫ از میوه‌های حاوی انتی اکسیدان فصل مثل انار، پرتقال‌های تو سرخ ، گریپ فروت و … استفاده کنید

🚨مرکز بهداشت و سلامت کشور

دسته بندی: اخبار برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد