علی بهرمند رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران: فعالیت زیرزمینی با تعامل اصناف و شورای شهر قابل حل است

رئیس اتحادیه قنادان تهران اعلام کرد: با توجه به اینکه فعالیت زیرزمینی و تداخل صنفی، مشکل عمده واحدهای صنفی قنادی است، شورای شهر باید همکاری های لازم را با مجموعه اصناف داشته باشد و اصناف برای ورود نمایندگان خود به شورای شهر برنامه ریزی کند. علی بهرمند با تاکید بر ضرورت همکاری سازمان ها برای […]

رئیس اتحادیه قنادان تهران اعلام کرد: با توجه به اینکه فعالیت زیرزمینی و تداخل صنفی، مشکل عمده واحدهای صنفی قنادی است، شورای شهر باید همکاری های لازم را با مجموعه اصناف داشته باشد و اصناف برای ورود نمایندگان خود به شورای شهر برنامه ریزی کند.
علی بهرمند با تاکید بر ضرورت همکاری سازمان ها برای حل مشکلات اصناف افزود: تولیدکنندگان زیرزمینی در شبکه های اجتماعی تبلیغ و سفارش دریافت می کنند تا از مشکلات حوزه قنادی یا مغازه داری خود را دور کنند. مشکل بعدی که همیشه در اتحادیه قنادان مطرح است، بحث تداخل صنفی است بدین گونه که بخش بزرگی از شیرینی جات در سوپرمارکت ها، فروشگاه های غیر مرتبط و نان های فانتزی که حرفه آنها نان است، عرضه می شود، چرا که هر چیزی که شیرین باشد در حوزه قنادی قرار می گیرد.
وی گفت: در محصولات اصناف دیگر شاهد تفاوت نرخ محصولات به دلیل تفاوت کیفیت هستیم و شیرینی نیز از این قضیه مستثنی نیست. به عقیده من محصول شیرینی کاملا باید از بحث قیمت گذاری فاصله بگیرد و عرضه و تقاضا باید تعیین کننده قیمت نهایی آن باشد.
رئیس اتحادیه قنادان تهران با بیان اینکه امروزه به واقع برخی واحدها از مواد اولیه بسیار باکیفیت و گران برای تولید شیرینی منحصر به فرد استفاده می کنند، خاطر نشان کرد: بازرسان متخصص اتحادیه به صورت مرتب از کیفیت، کمیت و قیمت محصولات واحدهای قنادی لوکس بازدید و رصد می کنند. در حال حاضر حدود ۱۱۰۰ واحد دارای پروانه کسب در سطح تهران، مشغول عرضه انواع شیرینی هستند و ۳۵۰ واحد نیز در پی کسب مجوز هستند.
بهرمند در خصوص چگونگی مدرن شدن واحدهای قنادی و نوآوری در این حوزه، تصریح کرد: حضور ما در نمایشگاه های بین المللی، سمینارها و همایش ها با رویکرد معرفی پتانسیل های موجود در قنادی و مدرن کردن ساختار آنها علی رغم وجود مقاومت قنادان سنتی، صورت می گیرد. قنادان نیز با شرکت سالانه در نمایشگاه های خارج از کشور امکان مدرن کردن تولید را دارند؛ اما اتحادیه قنادان مانند انجمن های دیگر، در بحث مدرن کردن قنادی ها چندان قدرتی ندارد تا بتواند به عنوان یک اهرم اقدام کند.