علی فاضلی خبر داد: نقش آفرینی ۹۰ درصدی اصناف در نظام توزیع کالا

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد زنجیره نظام توزیع تولیدات داخلی و ۷۵ درصد کالای خارجی کشور در حوزه اصناف رقم می خورد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن بی بدیل دانستن نقش اصناف در ساختار اقتصادی مملکت افزود: اصناف در […]

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد زنجیره نظام توزیع تولیدات داخلی و ۷۵ درصد کالای خارجی کشور در حوزه اصناف رقم می خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن بی بدیل دانستن نقش اصناف در ساختار اقتصادی مملکت افزود: اصناف در بخش تعمیر و نگهداری تنها نهاد ارائه دهنده خدمات به مردم است.

وی در ادامه به موضوع فرهنگ تکریم مصرف کنندگان در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در سالیان اخیر به رغم تمامی تلاش های صورت گرفته فرهنگ تکریم مشتریان و مصرف کنندگان در کشور کمرنگ شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: نصب تابلو به مضمون «جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود» در مغازه ها با فرهنگ تکریم مشتری منافات دارد و باید این گونه رفتارها در جامعه اصلاح شود.

وی با اشاره به این جمله که ساختارنظام توزیع کشور نیازمند باز مهندسی جدی است، افزود: رعایت حقوق مردم در دنیا به عنوان یک اصل مهم تلقی می شود.

فاضلی اضافه کرد: قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان ضامن سرمایه و وقت مردم در جامعه است و باید به نحو احسن در کشور نمود عملی پیدا کند.

وی همچنین کیفیت را به عنوان یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه بنگاه های اقتصادی و تامین رضایت مشتریان نام برد و گفت: واحدهای که به کیفیت محصول و ارائه خدمت به مشتری توجه دارند، در عرصه رقابت نیز موفق ترند.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: بدون شک بهبود در کیفیت تولیدات داخلی از جمله شاخصه های کارآمد و موثر در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ خرید و مصرف کالاهای ایرانی است.

وی در ادامه یادآورشد: فرهنگ مشتری مداری باید در راس تمامی حوزه های اصناف اعم از تولید، توزیع و خدمات نهاینه شود.