نایب رییس اتاق اصناف تهران: ستاد ایمن سازی واحدهای صنفی تهران شروع بکار کرد

نایب رئیس اتاق اصناف تهران از برگزاری جلسه ستاد بررسی اجرای ایمن سازی واحدهای صنفی شهر تهران در روز جاری (شنبه) خبر داد. خسرو ابراهیمی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه ایمن سازی واحدهای صنفی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت:  با توجه به فرسوده بودن تعداد […]

نایب رئیس اتاق اصناف تهران از برگزاری جلسه ستاد بررسی اجرای ایمن سازی واحدهای صنفی شهر تهران در روز جاری (شنبه) خبر داد.

خسرو ابراهیمی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه ایمن سازی واحدهای صنفی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت:  با توجه به فرسوده بودن تعداد زیادی از واحدهای صنفی شهر تهران ، به منظور ايمن‌سازي واحدهای فاقد ایمنی لازم ستاد بررسی اجرای ایمن سازی واحدهای صنفی شروع به کار کرده است.

وی تصریح کرد: اتاق اصناف تهران امروز با توجه به بافت های فرسوده تهران و قدیمی بودن تعداد زیادی از واحدهای صنفی، به منظور پیشگیری از وقایع احتمالی با حضور تعدادی از روسای اتحادیه ها تشکیل جلسه داد و در این جلسه مقرر شد  تا همه اتحادیه ها گزارشی از واحدهای صنفی تحت پوشش خود که نیاز به بررسی و ایمنی دارد را اعلام کنند.

ابراهیمی نیا اظهار کرد: بر این اساس برای پیگیری مصوبات مطرح شده در ستاد ایمن سازی واحدهای صنفی کارگروهی تشکیل شده است و در این جلسه از نظرات کارشناسی چند تن از اساتید و صاحب تخصص در زمینه ایمن سازی  هم بهره گرفته شده است تا آسیب شناسی برای واحدهای صنفی فاقد ایمنی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: از کارگروه مذکور خواسته شد تا در مدت ۷۲ ساعت گزارشی از ساختمان ها و واحدهای صنفی فاقد ایمنی تهیه و به ستاد ایمن سازی واحدهای صنفی ارسال کند . بعد از ارائه گزارش بازرسی ، پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد و راهکارهای مناسب برای جلوگیری و پیشگیری  از آسیب ها ارائه می شود .

نائب رئیس اتاق اصناف تهران اذعان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا کلاس های آموزشی برای هیات مدیره تمام مجتمع های تجاری و مراکز صنفی در استان تهران برگزار شود تا همه واحدهای صنفی ملزم به رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در محیط کار شوند.

وی افزود: تمام واحدهای صنفی فعال در تهران ملزم به رعایت اصول ایمنی هستند و نظارت و بازرسی این ستاد از تمام واحدهای صنفی خواهد بود و نتایج کارگروه ستاد ایمن سازی واحدهای صنفی بعد بازرسی از واحدهای صنفی تا ۱۵ روز آینده اعلام خواهد شد./ع/