بسیج اصناف سراسر کشور برای حمایت از خسارت دیدگان پلاسکو

-رئیس اتاق اصناف ایران : اصناف و اتحادیه های سراسر کشور برای حمایت از خسارت دیدگان مجموعه پلاسکو بسیج می شوند. به گزارش خبرگزاری آریا ،علی فاضلی افزود : در اصناف همواره این رسم بوده که با همت عالی بزرگان اصناف و اتحادیه های مختلف باری بر زمین نمی ماند و در این موارد هر […]

-رئیس اتاق اصناف ایران : اصناف و اتحادیه های سراسر کشور برای حمایت از خسارت دیدگان مجموعه پلاسکو بسیج می شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا ،علی فاضلی افزود : در اصناف همواره این رسم بوده که با همت عالی بزرگان اصناف و اتحادیه های مختلف باری بر زمین نمی ماند و در این موارد هر فرد متناسب با توان خود به یاری خسارت دیدگان در چنین مواقعی می ایند.
وی افزود : اتاق اصناف ایران یک حساب کمک رسانی به خسارت دیدگان مجموعه پلاسکو پیش بینی کرده است که به زودی اعلام خواهد شد تا تمامی افراد اعم از اتحادیه و اصناف و خیرین کمک های خود را برای بهسازی و نوسازی و حمایت از کارافرینان مجموعه پلاسکو واریز کنند.
فاضلی با اشاره به براورد خسارات تخریب مجموعه پلاسکو گفت : در مجموع ۵۶۰ واحد در این مجموعه وجود داشته که بخش عمده این واحدها در زمینه پخش پوشاک فعال بودند و همگی دارای سرقفلی اجاره ای بودند و مالکیت بنا در اختیار بنیاد مستضعفان بوده است.
فاضلی تصریح کرد :کل خسارت وارده بابت کالاها و اجناس واحدهای این مجموعه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان براورد شده و مجموعه براورد کل خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومان است .
وی با بیان اینکه تسهیلات حمایتی دولت و بیمه واحدها باید ساماندهی شود ، گفت : با توجه به اینکه اکثر واحدهای تخریب شده محل عرضه تولیدات بوده است ، بنگاه ها هم اکنون نیازمند مکانی برای عرضه تولیدات خود هستند که شهرداری تهران قول همکاری داده است تا محلی برای عرضه تولیدات این بنگاه های تولیدی اختصاص یابد.
فاضلی پیش بینی کرد تا ۱۰ روز آینده شرایط برای ساماندهی واحدهای خسارت دیده در محل جدیدی که با همکاری شهراری تهران مهیا خواهد شد ، سامان پیدا کند.
وی افزود : نیاز اصلی واحدهای صنفی ساختمان پلاسکو بیش از نقدینگی یا وام های کم بهره ؛ تخصیص محلی برای عرضه تولیدات است تا در مراحل بعدی هماهنگی لازم با مالک مجموعه پلاسکو برای بازسازی محل انجام شود.
رئیس اتاق اصناف با اشاره به شاغلان ساختمان پلاسکو گفت : ۳۳۰۰ نفر در این مجموعه شاغل بودند که ۲۲۰۰ نفر انها کارگرانی بودند که در این مجموعه کار می کردند.
فاضلی افزود : دولت تمهیداتی برای این تعداد پیش بینی کرده است ضمن اینکه با راه اندازی محلی جدید برای عرضه تولیدات زمینه برای جذب این افراد فراهم خواهد شد.
رئیس اتاق اصناف واقعه ساختمان پلاسکو را درسی عبرت اموز برای برخی اماکن مشابه توصیف کرد و افزود : این حادثه زنگ خطری جدی برای واحدهای صنفی است تا از بیمه غفلت نکنند و طرح هایی نظیر انتقال این قبیل واحدها به شهرکهای جدید با جدیت بیشتری دنبال شود.