۲ میلیون و ۶۶۵ هزار فقره بازرسی از صنوف در ۹ ماه امسال انجام شد

تعداد کل بازرسی هــا از صنوف در سراســر کشور در ۹ ماه منتهی به پایان آذر ماه سال جاری ۲ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۹۵۰ فقره بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در ۹ ماه یاد شده همچنین  ۱۳۳ هزار و ۴۲۶ پرونده با برآورد جریمــه پیشنهادی به ارزش بیش […]

تعداد کل بازرسی هــا از صنوف در سراســر کشور در ۹ ماه منتهی به پایان آذر ماه سال جاری ۲ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۹۵۰ فقره بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در ۹ ماه یاد شده همچنین  ۱۳۳ هزار و ۴۲۶ پرونده با برآورد جریمــه پیشنهادی به ارزش بیش از ۳۷۷ میلیارد و ۳۷۹ میلیون ریال تشکیل شده است.

طی این دوره  ۱۰۲ هزار و ۴۹۸ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که  ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد در بخش خدمات است.

پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان تعداد ۹۸ هزار و ۵۴۴  فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شد. از کل شکایات قابل پیگیری ۱۶ درصد منجر به رضایت شاکی،   ۳۳ درصد متخلف،   ۳۴  درصد غیر متخلف و  ۱۷  درصد در دست بررسی قرار دارد.

بنابر اعلام معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران ، بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ، گوشت مرغ ، گوشت قرمز ،  قند و شکر و  لبنیات و در بخش خدمات مربوط به  مشاوران املاک و آرایشگران است.

همچنین بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و عدم صدور صورتحساب است./م/