بیش از ۲۹۲ هزار بازرسی از صنوف سراسر کشور در آبان ماه انجام شد

۲۹۲هزار و ۱۹۲ فقره بازرسی در آبان ماه امسال از صنوف سراسر کشور توسط بازرسان اتاق اصناف انجام شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، با بازرسی های انجام شده ۱۴ هزار و ۸۴ پرونده بازرسی با برآورد جریمه پیشنهادی ۴۷ میلیارد و ۸۹۱ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۵۹۶ ریال تشکیل شده […]

%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b5%d9%86%d9%88%d9%81 ۲۹۲هزار و ۱۹۲ فقره بازرسی در آبان ماه امسال از صنوف سراسر کشور توسط بازرسان اتاق اصناف انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، با بازرسی های انجام شده ۱۴ هزار و ۸۴ پرونده بازرسی با برآورد جریمه پیشنهادی ۴۷ میلیارد و ۸۹۱ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۵۹۶ ریال تشکیل شده است.

در ماه مورد گزارش،  ۱۱ هزار و ۴۹ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که  ۵۷ درصد در بخش کالا و  ۴۳ درصد مربوط به بخش خدمات بود. از مجموع شکایات دریافتی  ۲۵ درصد به صورت حضوری،  ۵۶ درصد  تلفنی و ۱۹ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است .

پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۰ هزار و ۵۹۶ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است.

از کل شکایات قابل پیگیری ۱۹ درصد منجر به رضایت شاکی،  ۳۶ درصد متخلف،  ۲۸  درصد غیرمتخلف و  ۱۷ درصد در دست بررسی است.

بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ،گوشت مرغ ،  گوشت قرمز  و در بخش خدمات  مربوط به  مشاوران املاک و آرایشگران است ضمن آنکه بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و عدم صدور صورتحساب است./م/