معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران: جستجوی کالای قاچاق در اصناف ادامه دارد/ بازرسی از ۲۲ صنف

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران با تأکید بر اینکه جستجوی کالای قاچاق در سطح عرضه همچنان ادامه دارد گفت: از ۵۸ صنف تاکنون از ۲۲ صنف برای کشف کالاهای قاچاق بازرسی شده است.  حسین درودیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس گفت: بازرسی اصناف از واحدهای صنفی که از یک ماه گذشته […]

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران با تأکید بر اینکه جستجوی کالای قاچاق در سطح عرضه همچنان ادامه دارد گفت: از ۵۸ صنف تاکنون از ۲۲ صنف برای کشف کالاهای قاچاق بازرسی شده است.

 حسین درودیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس گفت: بازرسی اصناف از واحدهای صنفی که از یک ماه گذشته آغاز شده ، همچنان ادامه دارد و کشفیات قاچاق هم توسط کاشفان در سطح عرضه به اموال تملیکی معرفی می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف با بیان اینکه ۵۸ صنف، مرتبط با قاچاق باید بازرسی شود، افزود: با توجه به نیروهای محدودی که در اختیار است، تاکنون کار بازرسی از ۲۲ صنف توسط بازرسان اصناف در صنف‌ لوازم خانگی، طلا و جواهر، کفش‌های دست‌دوز، آجیل و خشکبار، لوازم پزشکی، لوازم آشپزخانه، چینی و بلور و … انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تقاضای برخی از اصناف برای اخذ فرصت بیشتر برای جمع‌آوری کالاهای قاچاق این فرصت در اختیار آنها قرار می‌گیرد، بیان داشت: از ۴ ماه پیش به اصناف برای جمع‌آوری کالاهای قاچاق از سطح عرضه هشدار داده شده بود، بنابراین طبق ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا، عرضه هر نوع کالای قاچاق در سطح عرضه جرم است.

بازرسی اصناف از واحدهای صنفی زمان‌بندی مشخص دارد و در روز و زمان از پیش‌تعیین شده با مراجعه به واحدهای صنفی از واحدها بازرسی به عمل می‌آید.

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران افزود: قبل از بازدید از واحدهای صنفی مورد نظر، موضوع بازرسی به اتحادیه مربوطه اطلاع داده می‌شود و اکیپ بازرسی اصناف به همراه نماینده‌ای از اتحادیه اقدام به بازرسی از واحدهای صنفی مورد نظر می‌کند.

وی افزود: در این بازدید‌ها بازرسان صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، نیروهای جهادی و بازرسان تعزیرات حکومتی هم بازرسان اصناف را همراهی می‌کنند.