معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران: طرح مبارزه با قاچاق کالا پس از ۱۰ روز توقف دوباره به اجرا درآمد

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران گفت:طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه  از شنبه پس از ۱۰ روز توقف با همکاری سازمان‌های مربوطه دوباره به اجرا در آمد.  به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه که از ابتدای مهر به اجرا در آمده بود، با […]

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران گفت:طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه  از شنبه پس از ۱۰ روز توقف با همکاری سازمان‌های مربوطه دوباره به اجرا در آمد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه که از ابتدای مهر به اجرا در آمده بود، با درخواست رئیس اتاق اصناف ایران از معاون اول رئیس جمهور به بازرسی اصناف واگذار شد.
بر اساس این گزارش، بازرسی اصناف هم این طرح را در دهه اول محرم متوقف کرده بود، این طرح از شنبه با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه طرح مجدد به اجرا درآمد.

حسین درودیان معاون نظارت و  بازرسی اتاق اصناف تهران در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه از شنبه و پس از ۱۰ روز وقفه، مجدد به اجرا در آمده است.

وی بیان داشت: در این طرح علاوه بر بازرسان اصناف، بازرسان وزارت صنعت معدن و تجارت، و بازرسان اتحادیه‌های مربوط و همچنین بازرسان بهداشت برای کالاهای سلامت محور حضور دارند.

درودیان با بیان اینکه در راستای تشخیص کالای قاچاق بازرسان کالاهای موجود در مغازه‌ها را با فاکتور تطبیق می‌دهند، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده اصناف کالاهای قاچاق را از سطح عرضه جمع‌آوری کرده‌اند و امروز مورد خاصی در گشت‌زنی‌ها مشاهده نشد.

درودیان با بیان اینکه امروز در گشت‌زنی‌ها فقط دو مورد جزئی از کالای قاچاق مشاهده شد، بیان داشت: در مواقع لزوم بازرسان با ارشاد واحدهای صنفی آنها را از عرضه کالای قاچاق منع می‌کنند.