بازرسی از صنوف کشور در شهریور ماه امسال از ۳۱۱ هزار فقره عبور کرد

هزار و ۸۲۶ فقره بازرسی در شهریور ماه ۹۵ توسط بازرسان اتاق اصناف ایران از صنوف سراسر کشور انجام شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، همچنین در شهریور ماه امسال ۱۵ هزار و ۷۷۷ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۴۷ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال تشکیل شده […]

بازرسی اصناف 2 هزار و ۸۲۶ فقره بازرسی در شهریور ماه ۹۵ توسط بازرسان اتاق اصناف ایران از صنوف سراسر کشور انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، همچنین در شهریور ماه امسال ۱۵ هزار و ۷۷۷ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۴۷ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال تشکیل شده است .

در ماه یاد شده ۱۱ هزار و ۸۴۴ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که  ۵۹ درصد آن در بخش کالا و  ۴۱ درصد در بخش خدمات است.

گزارش معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران حاکیست:   ۲۵ درصد شکایات دریافتی مذکور به صورت حضوری ،  ۵۸ درصد تلفنی و ۱۷ درصد از طریق کتبی دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است .

پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان ۱۱هزار و ۳۸۲ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد  که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شد. به این ترتیب از کل شکایات قابل پیگیری۱۷ درصد منجر به رضایت شاکی،  ۳۳ درصد متخلف،   ۳۳ درصد غیر متخلف و  ۱۷  درصد همچنان در دست بررسی است.

همچنین گزارش‌های رسیده در مورد برخی اقلام از سراسر کشور حاکی از آن است که در شهریور ماه در بخش میوه و مرکبات ، تخم مرغ ، قند وشکر و سیمان بطور میانگین از ۲  تا ۳  درصد افزایش داشته و بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ،گوشت مرغ ، گوشت قرمز و در بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران بود.

این گزارش حاکیست: ضمن آنکه بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.