برنامه اقتصاد مقاومتی تا پایان خردادماه در اصناف کشور عملیاتی می شود

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه برنامه اقتصاد مقاومتی تا پایان خرداد سال جاری در اصناف کشور عملیاتی می شود، گفت: اقتصاد مقاومتی الزامات و شرایط خاص خود را می طلبد که ساماندهی اقتصاد یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی است. علی فاضلی در سفر به شیراز در حاشیه نشست مشترک روسای اتحادیه […]

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه برنامه اقتصاد مقاومتی تا پایان خرداد سال جاری در اصناف کشور عملیاتی می شود، گفت: اقتصاد مقاومتی الزامات و شرایط خاص خود را می طلبد که ساماندهی اقتصاد یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی است.

علی فاضلی در سفر به شیراز در حاشیه نشست مشترک روسای اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز با هیات رئیسه اتاق اصناف ایران برگزار شد ، در جمع خبرنگاران از وجود بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه صنفی در کشور خبر داد و گفت: اقتصاد مقاومتی الزامات و شرایط خاص خود را می طلبد که ساماندهی اقتصاد یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به اینکه یک اراده قوی برای مقابله با قاچاق ضروری است و اقتصاد مقاومتی با حذف این مورد روی خواهد داد، اظهار داشت: حدود ۶۵۰ هزار بنگاه تولیدی در بخش کوچک و متوسط اصناف وجود دارد که این بنگاه های مهمترین فضا برای نیل به اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
فاضلی با اشاره به اینکه اتاق اصناف فارس یکی از اتاق های پیشرو در کشور محسوب می شود، تاکید کرد: دولت و نهادها برای نیل به اقتصاد مقاومتی باید همکاری کنند و در بخش پروانه ها کمک رسان اتاق اصناف باشند و با همکاری دوستان و یاری خداوند تا آخر خرداد برنامه اقتصاد مقاومتی در اصناف کشور عملیاتی می شود.
در ادامه سید محمود هاشمی، رئیس اتاق اصناف استان فارس نیز با اشاره به اینکه تشکل های خرد اقتصاد را نگه می دارند، گفت: تشکل های خرد اقتصادی باری بر دوش دولت ندارد و بهترین سرویس دهی را دارند.
نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه تشکل های صنفی امین مردم هستند، اضافه کرد: تعداد هشت هزار و ۲۰۰ اتحادیه منظم و ۴۰۰ اتاق اصناف در کشور وجود دارد که ۳۰ اتاق اصناف در مراکز استان ها مستقر هستند.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس با اشاره به اینکه مشاغل خرد توانسته اند در اشتغال زایی گام های موثری بردارند، اظهار داشت: اشتغال پایدار یکی از اهداف اصناف است و می توان گفت تعداد زیادی از واحدهای صنفی ما بیمه شده اند.
هاشمی در پایان با اشاره به اینکه ۱۴۰ هزار واحد صنفی در فارس وجود دارد که ۲۰ درصد آنها فاقد پروانه هستند که مقرر شده است تا پایان سال واحد صنفی بدون پروانه نداشته باشیم، خاطرنشان کرد : در شیراز ۷۵ هزار واحد صنفی وجود دارد که ۶۰ هزار مورد آن دارای پروانه هستند و طرح شناسایی اصناف فاقد جواز کسب از سوی اتاق اصناف مرکز استان فارس با جدیت و سرعت بیشتری نسبت به سال قبل ادامه دارد.