ظرفیت ایجاد سالانه ۲۰۰ هزار شغل در اصناف/ ارائه برنامه های اقتصاد مقاومتی اتاق اصناف به مشاور رئیس جمهور

رییس اتاق اصناف ایران در دیدار با مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی، مستندات مربوط به برنامه های اجرایی اتاق اصناف به منظور پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ را به وی ارائه کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در دیدار با دکتر مسعود نیلی با بیان […]

رییس اتاق اصناف ایران در دیدار با مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی، مستندات مربوط به برنامه های اجرایی اتاق اصناف به منظور پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ را به وی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در دیدار با دکتر مسعود نیلی با بیان آخرین وضعیت عملکرد اتاق اصناف و توانمندی ها و ظرفیت های اصناف گفت: اصناف در صورت حمایت قادر است سالانه حداقل ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۳۰ هزار واحد صنفی تولیدی در کشور فعالیت دارند، افزود: بخشی از صنوف که از ظرفیت تولید در صادرات و اشتغالزایی پایدار برخوردار هستند، نیاز به اصلاح و نوین سازی دارند که دولت باید در این زمینه تسهیلات لازم را فراهم کند.

فاضلی با بیان اینکه مزیت های اصناف در صنایع کوچک و متوسط و همچنین بخش خدمات و خدمات فنی باید مدنظر دولت باشد، گفت: اصناف جمعیتی بالغ بر ۲۴ میلیون نفر را تشکیل می دهند که بدون کمک دولت تاکنون ۶.۵ میلیون شغل ایجاد کرده اند و اکنون هم قادرند در صورت حمایت سالانه ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کنند.

رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اتاق اصناف ایران ۱۱ برنامه عملیاتی در زمینه اشتغال تدوین کرده اما نیازمند معافیت هدفمند مالیات ها، اصلاح و نوین سازی اصناف از طریق حمایت دولت و همچنین حذف واسطه ها است.

فاضلی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد تولیدات داخلی و ۷۰ درصد واردات از طریق اصناف توزیع می شود، افزود: صنایع کوچک و متوسط در ایران می تواند مطابق سایر کشورها رشد کند و حتی می توانند درآمد بیشتری را برای دولت ایجاد کنند.

وی گفت: در حال حاضر ۸۳۰۰ اتحادیه و ۳۹۶ اتاق اصناف در سراسر کشور فعالیت دارند که گستردگی و موازی کاری و بعضا تداخل برخی از این تشکل ها، یک آفت و از چالش های اتاق اصناف محسوب می شود و در وحدت مدیریت خدشه وارد می کند.

فاضلی همچنین به تعامل سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون اشاره کرد و افزود: تشکیل دبیرخانه مشترک سه اتاق باعث شده تا وحدت بیشتری بین بخش غیردولتی اقتصاد بوجود آید و دولت نیز باید بخش غیردولتی اقتصاد را جدی بگیرد.

رییس اتاق اصناف ایران در پایان مستندات مربوط به ۱۱ برنامه عملیاتی اتاق در خصوص اشتغال را به دکتر نیلی مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی ارائه کرد.

دکتر مسعود نیلی مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی نیز پس از استماع سخنان علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد که برنامه های اتاق اصناف در خصوص اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی را مطالعه و در جلسه بعدی تکمیل خواهیم کرد تا به دولت ارائه شود.