۲۴ درصد شکایت های صنفی نوروز امسال در محل بررسی شد

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به جریمه ۱۰۰ هزار تومانی تا پلمپ واحد متخلف گفت: در دوره نوروز امسال  ۲۴ درصد شکایت های رسمی در محل واحد صنفی بررسی شد. علی فاضلی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، مردم محور شدن اعلام شکایت در کشور را سبب کاهش […]

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به جریمه ۱۰۰ هزار تومانی تا پلمپ واحد متخلف گفت: در دوره نوروز امسال  ۲۴ درصد شکایت های رسمی در محل واحد صنفی بررسی شد.

علی فاضلی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، مردم محور شدن اعلام شکایت در کشور را سبب کاهش نیاز به نیروی انسانی مستقر در مغازه ها دانست و تصریح کرد: ۵۴ درصد از شکایت های ارائه شده به واحد بازرسی اتاق اصناف ، تلفنی و از سوی مردم بوده است.
رئیس اتاق اصناف ایران ؛ نداشتن برچسب قیمت ،‌ ندادن برگه فروش و همچنین کم و بد فروشی را بیشترین شکایت مطرح شده دانست و اعلام کرد: میوه ، مرکبات و مواد غذایی بیشترین شکایت را داشته است.
فاضلی گفت : بازرسی مواد غذایی در اولویت فعالیت های واحد بازرسی اتاق اصناف قرار دارد.
وی با اشاره به ثبات قیمت و تامین کافی کالاها در دوره نوروز و شب عید و تامین ۳ برابری نیاز کالایی افزود : امسال کمترین مشکل در بخش تامین کالاهای مورد نیاز مردم از جمله پوشاک ، سبد کالایی خانوار و میوه ایجاد شده است.
فاضلی ادامه داد : سازماندهی نشدن دستفروشان در کشور سبب اختلال در نظام توزیع کشور و ایجاد بداخلاقی هایی در سطح شهرها شد که این مورد نیز مدیریت شد.
وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ۴ تا ۵ درصدی در برخی کالاها به صورت ماهانه روندی طبیعی در اصناف کشور است ، تصریح کرد : در سال جاری علاوه بر اینکه تاکنون هیچ افزایش قیمتی اعمال نشده در برخی کالاها نیز مانند پوشاک،‌کیف و کفش کاهش قیمت نیز اعمال شده است و همچنان ادامه دارد.
وی اعلام کرد : در اسفند ۹۴ هم بیش از ۳۳ هزار بازرسی در اصناف کشور انجام شد که برای ۲۰ هزار مورد ، پرونده تشکیل شده است.