تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در اتاق اصناف ایران

رئیس اتاق اصناف ایران از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت : نظام پولی و مالی کشور باید در خدمت تولید قرار گیرد . علی فاضلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید نظام پولی و مالی کشور اصلاح شود ، افزود : […]

رئیس اتاق اصناف ایران از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت : نظام پولی و مالی کشور باید در خدمت تولید قرار گیرد .

علی فاضلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید نظام پولی و مالی کشور اصلاح شود ، افزود : هدفمند شدن نظام مالیاتی ، رفع مسائل بیمه ای و کمک شبکه بانکی به نظام اقتصادی تسهیلاتی است که اگر فراهم شود اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

وی از اشتغال ۶.۸ میلیون نفر در بخش اصناف خبر داد و اعلام کرد : در صورت رفع مشکلات ، اگر فقط ۳۰ درصد بنگاه های تحت پوشش اصناف به ازای هربنگاه یک شغل ایجاد کند امسال حداقل ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل ایجاد می شود.
رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به وجود ۳ میلیون بنگاه صنفی در کشور افزود : یکی از ستونهای اصلی که در مجموعه اقتصاد مقاومتی می تواند موثر باشد بخش اصناف است.
فاضلی لازمه داشتن استقلال سیاسی را ، استقلال اقتصادی و لزوم تحقق این امر را حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد : یک میلیون و ۲۰۰ هزار بنگاه در نظام توزیع در سراسر کشور در بخش اصناف فعالیت می کند که ۹۰ درصد از بخش بازرگانی را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به ۶۵۰ هزار بنگاه کوچک و متوسط در کشور افزود : در بخش خدمات فنی نزدیک به ۸۰۰ هزار بنگاه در کشور وجود دارد که خدمات پس از فروش ، تعمیر و نگهداری را انجام می دهد.
رئیس اتاق اصناف ایران گفت : بخش اصناف پس از دریافت فرمان مقام معظم رهبری ، ستاد اقتصاد مقاومتی را در اتاق اصناف ایران با حضور اساتید دانشگاهی تشکیل داده است که هفته های آینده برنامه های را برای چگونگی ایجاد اشتغال و سپس رونق اقتصادی در کشور تعیین خواهد کرد.
فاضلی تکیه به توان داخلی را در بخش اقتصادی بسیار ضروری دانست و ادامه داد: ابتدا باید توانمندیهای داخلی تقویت و سپس برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور اقدام شود.
فاضلی با اشاره به اینکه ایجاد هر اشتغال جدید نیازمند ۳۰۰ میلیون سرمایه گذاری است ، افزود : ما قادر به کارآفرینی هستیم به شرایط آنکه سرمایه اندک ما در بخش تولید ، با سیاست های غلط به سمت دلالی و واسطه گری نرود.