اصناف تهران سال ۹۴ را به پایان رساندند

        آخرین اجلاس روسای اتحادیه های صنفی اتاق اصناف تهران با ببرسی مشکلات اصناف در سال ۹۴ به پایان رسید. به گزارش خبرنگار ما در ابتدای جلسه ارجمندی رییس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران گفت: واحدهای صنفی این اتحادیه از سال ۸۴ در طرح انتقال قرار گرفت در سال ۸۸ با […]

 


IMG_1818      آخرین اجلاس روسای اتحادیه های صنفی اتاق اصناف تهران با ببرسی مشکلات اصناف در سال ۹۴ به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ما در ابتدای جلسه ارجمندی رییس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران گفت: واحدهای صنفی این اتحادیه از سال ۸۴ در طرح انتقال قرار گرفت در سال ۸۸ با شهرداری تهران توافق کردیم ولی استانداری با ابطال پروانه واحدهای سطح شهر تهران ما را در تنگنا قرارداد. در این خصوص نامه نگاری‌های زیادی انجام شد ولی تاکنون مشکل حل نشد و جوابی نگرفتیم.IMG_1758

وی اضافه کرد: در حالی که پروانه اعضای اتحادیه را باطل کردند وانها تعطیل هستند برایشان مالیات های سنگین تعیین کردند واین موضوع حیرت انگیز است.

ارجمندی گفت: در خصوص مشکلات مالیاتی و بیمه پیشنهاد می دهم که قبل از پایان هر سال روسای اتحادیه از روند کار سال بعد آگاه شوند.

وی اضافه کرد:واحدهای صنفی این اتحادیه ملزم به نصب صندوق مکانیزه فروش شدند در حالی که پروانه واحدهای صنفی تعطیل شدند.

الهیان رئیس اتحادیه چوب و تخته هم به عنوان دومین ناطق پیش از دستور گفت: ۳۰ درصد سوله های که با جیب اصناف درست کردند هنوز بسته است. شهرداری هم علی‌رغم وظایف خودش وقتی دید شرایط برای فعالیت مهیاست زمین دیگری را برای کار انتخاب کرد و از سال ۹۰ سند آماده کردند ولی الان ما را مستاجر معتمدین خطاب کردند که جای تعجب است.IMG_1768

محسن طاقدار رئیس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری هم طی سخنانی گفت: ماده ۲۷ قانون نظام صنفی بازدارنده است به همین دلیل انتظار داریم یک بخش حقوقی در اتاق اصناف باید داشته باشیم تا مشکلات حقوقی اتحادیه های صنفی را بررسی وراهکار حقوقی تهیه کنند.IMG_1782

طاقدار گفت: ما نیاز به اطلاعات در خصوص بیمه داریم. باید در خصوص اجرای قانون صدور پروانه کسب سیار اقدام شود چون اعضای اتحادیه دچار مشکل می شود.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف تهران در این اجلاس طی سخنانی گفت: جا دارد از مردم ایران اسلامی بزرگ تقدیر و تشکر کنم که حضور پر رنگی در انتخابات ۷ اسفند داشتند و آنچه که حاصل سیل عظیم مردم است برد نظام است دست مردم درد نکند. اصلا به جناح ها توجه نکردند و سرافرازی ایران اسلامی برایشان مهم است.

وی اضافه کرد: در ایران ۱۸۰۰ قوانین متعدد داریم که اغلب آنها با هم در تعارض هستند یکی از اینها قوانین اراضی کشور است. این قانون در اجرا اتاق اصناف دچار مشکل کرده است.IMG_1810

رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص مالیات اصناف گفت: صاحبان مشاغل که مکلف به نصب صندوق مکانیزه فروش شدند اگر صندوق را نصب نکنند از معافیت های مقرر در قانون محروم می شوند برای همراهی با اصناف چنانچه مودیان مالیاتی مشمول اجرای این قانون شوند و یا تجهیزات مشابه برای سال های ۹۳ و ۹۴ اقدام کردند اگر رئیس اتحادیه تایید کردند که امتصدیان واحد های صنفی اقدام کردند آنها از شمول قانون معافیت مالیاتی بهره مند می شوند.

علی فاضلی با گلایه از عدم برخورد با قاچاق در کشورگفت: میوه یخچال نیست که با قاچاق کردن بماند. قاچاق میوه در کشور از مبدا تا مقصد ورود هدفمند دارد میوه فاسد شدنی است پس از ابتدا تا انتهایش را می توان به راحتی رصد کرد.

وی اضافه کرد: معضل قاچاق در همه بخش است ولی به سراغ واحد صنفی رفته و با آبروی یک متصدی صنفی که سالیان سال دارد به اقتصاد کشور خدمت می کند هتک حیثیت می کنند به دلیل اینکه در کشور نمی توانند جلوی مافیای قاچاق عمده را بگیرند.

علی فاضلی گفت: بین مجموعه روحانیت و بازار گسستی در حال ایجاد است که خیلی بد است برای برون‌رفت از این شرایط بین اصناف و حوزه علمیه تفاهم نامه‌ای امضا می شود.

 

وی افزود: اگر با روند فعلی بخواهند با اصناف برخورد کنند به طور حتم شاهد اضافه شدن واحدهای صنفی تعطیل خواهیم بود.

رییس اتاق اصناف تهران در پایان گفت: تعزیرات قانون نانوشته قانون نظام صنفی کشور است در حالی که در اقتصاد سالم نیازی به این سازمان نیست.

وی در خصوص دستفروشان هم گفت: متاسفانه دست فروشان تبدیل به مافیا شدند ولی فشار را بر روی اصناف و واحدهای صنفی ودارای پروانه کسب وارد می کنند در حالی که اینها مالیات می دهند ولی دستفروشان آزادنه به کار خودشان مشغول هستند.