شیرینی به کام مردم شیرین ماند

  رئیس اتحادیه صنف قنادان و شیرینی فروشان از ثابت بودن تعرفه شیرینی در ایام عید خبر داد. علی بهره مند با بیان این مطلب که تعرفه شیرینی برای خرید شب عید ثابت خواهد بود، عنوان کرد: اکثر شیرینی هایی که در شب عید و به منظور پذیرایی خریداری می شود، شیرینی های خشک است […]


IMG_9780

رئیس اتحادیه صنف قنادان و شیرینی فروشان از ثابت بودن تعرفه شیرینی در ایام عید خبر داد.

علی بهره مند با بیان این مطلب که تعرفه شیرینی برای خرید شب عید ثابت خواهد بود، عنوان کرد: اکثر شیرینی هایی که در شب عید و به منظور پذیرایی خریداری می شود، شیرینی های خشک است که به علت ماندگاری بالا و قیمت مناسب تر نسبت به شیرینی های تر و خامه ای خواهان بیشتری دارد.

وی در خصوص پنج شیرینی پر مصرف در بازار شب عید بیان کرد: ممکن است در هر واحد صنفی انواع و اقسام شیرینی به وفور یافت شود. اما پنج نوع شیرینی است که همواره در تمامی قنادی ها پر فروش بوده و از آن می توان به شیرینی پاپیون و زبان با قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، شیرینی برنجی با ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، کیک یزدی ۹۰۰۰ تومان، انواع شیرینی تر با قیمت ۱۵ هزار تومان و شیرینی گل محمدی با قیمت ۱۲ هزار تومان نام برد.

بهره مند در توضیح نرخ های مصوب شیرینی افزود: البته باید این موضوع را در نظر داشت که هر واحد صنفی به منظور تهیه کیک و شیرینی خود از مواد خاصی استفاده می کند و میزان مرغوبیت و کیفیت این محصولات بالطبع بر روی قیمت محصولات آن اثر مستقیم خواهد گذاشت و گاهی نرخ مصوب را با تغییراتی مواجه می کند.

این مقام مسئول از بازرسی ویژه شب عید به منظور حفظ رعایت مسائل بهداشتی خبر داد و گفت: این اتحادیه برای هر یک از مناطق تهران بازرس ویژه دارد که به صورت تمام وقت بر کیفیت، قیمت و بهداشت محصولات نظارت دارد و همزمان با تشدید فعالیت اعضای این صنف قطع به یقین میزان بازرسی‌ها تا دو برابر افزایش خواهد داشت.