رئیس اتاق اصناف با مدیران انجمن صادرکنندگان ماشین آلات چرم و کفش ایتالیا دیدار کرد

  رئیس اتاق اصناف ایران علی فاضلی در حاشیه جلسات هیات اقتصادی و بازرگانیِ اعزامی به ایتالیا با مدیران انجمن صادرکنندگان ماشین آلات چرم و کفش ایتالیا (اسوماک ) دیدار کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت های صنوفِ تولیدی ایران […]

 

image-2-640x320رئیس اتاق اصناف ایران علی فاضلی در حاشیه جلسات هیات اقتصادی و بازرگانیِ اعزامی به ایتالیا با مدیران انجمن صادرکنندگان ماشین آلات چرم و کفش ایتالیا (اسوماک ) دیدار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت های صنوفِ تولیدی ایران و بازار مصرف این ماشین آلات و محصولات تولیدی مرتبط پیشنهاد نمود؛ در سرمایه گذاری مشترک با صنوف صرفا بخشی از قطعات ماشین الات مزبور از ایتالیا وارد گردد و تولید اصلی و مونتاژ تکنولوژی مزبور در ایران تحت نام و برند شرکتهای ایتالیایی توسط صنوف ایران صورت پذیرد.
در این دیدار کلیات پیشنهادی رئیس اتاق اصناف ایران مورد پذیرش طرف ایتالیایی قرار گرفت و مقرر شد این پیشنهاد در جلسات و پیگیری های بعدی مورد بررسی دقیق تر از منظر حجم سرمایه گذاری، ظرفیت و ارزش تولیدات مورد انتظار و همچنین فرصت های صادرات به دیگر کشورها قرار گیرد.
لازم به ذکر است؛ ارتقا و به روز رسانی ماشین آلات تولیدی ایران بمنظور تولید محصولات با کیفیت و قیمت پایین تر در جهت حمایت از مصرف کننده ایرانی ، مبارزه با قاچاق و توسعه صادرات محصولات صنفی از جمله راهبردهای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران بوده و ملاقاتها و مذاکراتى که در این سفر در حال پیگیری است مورد عنایت و حمایت ویژه وزارت صنعت معدن و تجارت ایران از اصناف ایران می باشد.
گفتنی است؛ با توجه به مزیت نسبی صنوف تولیدی کفش و محصولات چرمی جهت بازار مصرف داخلی ایران و همچنین ایجاد ظرفیت های صادراتی صنوف تولیدی مرتبط، در بررسی و شناسایی فرصتها و سابقه همکاری صنوف ایران با شرکتهای ایتالیایی مشخص شد که سالانه دهها میلیون یورو ماشین آلات تولیدی محصولات چرمی و کفش از ایتالیا وارد می گردد.
بر همین اساس قبل از سفر به ایتالیا هماهنگی لازم با انجمن صادرکنندگان ماشین آلات چرم و کفش ایتالیا ( اسوماک ) در جهت افزایش توانمندی و نوسازی ماشین آلات صنوف تولیدی ایران و همچنین انتقال دانش و تکنولوژی و افزایش ظرفیت های اشتغالزایی در واحدهای صنفی ایران بعمل آمده بود.
همچنین شایان توجه است که۱۳۰ شرکت تولیدی و صادرکننده ماشین آلات چرم و کفش ایتالیا سالانه هفتاد درصد محصولات خود را به ارزش بیش از پانصد و پنجاه میلیون دلار به ۱۳۰ کشور جهان صادر می نمایند.