بازار داغ فروش غیرقانونی شیرینی و تنقلات یلدا

رییس اتحادیه قنادان گفت: همیشه و طبق روال هرساله در ایام پرفروش سال از جمله شب یلدا، فعالیت موازی برخی صنوف برای فروش شیرینی و اقلام پرمصرف این روزها رونق می‌گیرد که با وجود پیگیری ها از اتاق اصناف، هنوز در این زمینه به نتیجه نرسیده‌ایم.   علی بهرمند درگفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، با بیان […]

رییس اتحادیه قنادان گفت: همیشه و طبق روال هرساله در ایام پرفروش سال از جمله شب یلدا، فعالیت موازی برخی صنوف برای فروش شیرینی و اقلام پرمصرف این روزها رونق می‌گیرد که با وجود پیگیری ها از اتاق اصناف، هنوز در این زمینه به نتیجه نرسیده‌ایم.

 

علی بهرمند درگفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه یکی از مهم ترین دغدغه اتحادیه قنادان، تداخل صنفی با تولیدکنندگان نان های فانتزی است، اظهار کرد: برخی صنوف مثل نان های فانتزی به جای تولید نان، اقدام به عرضه شیرینی های مختلف می‌کنند و این در حالی است که شیرینی عرضه شده در مغازه های فروش نان فانتزی قابل قیاس با قنادی ها نیست، چون مواد مورد استفاده و کیفیت شیرینی قنادی ها بسیار بالاتر است.

وی با بیان اینکه در مناسبت های مختلف و از جمله شب یلدا میزان بازرسی ها را افزایش می دهیم، گفت: علاوه بر نظارت بازرسان اتحادیه، بازرسی اتاق اصناف و اداره بهداشت را نیز داریم.

 

 

در تهران قنادی درجه سه نداریم

 

رییس اتحادیه قنادان در بخشی از سخنان خود درباره درجه بندی قنادی ها نیز توضیح داد: سه نوع درجه بندی برای قنادی‌ها داریم اما در تهران قنادی درجه سه وجود ندارد و قیمت شیرینی در قنادی های درجه یک و دو نیز متفاوت است.

 

وی درباره کیفیت شیرینی درقنادی های درجه یک و دو گفت: طبیعی است کیفیت شیرینی در قنادی های درجه یک کمی بهتر از درجه دو است و البته محیط قنادی، ماشین آلات، طراحی مغازه نیز از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در این زمینه است.

 

بهرمند در عین حال بیان کرد: در حال حاضر تعداد 1100 واحد مجوز دار در شهر تهران داریم که 300 واحد دیگر نیز در حال دریافت پروانه هستند.