معاون وزیر صنعت: اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد کشور است

  معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تنها راه نجات اقتصاد ایران اجرای کامل اصول اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است. علی یزدانی روز دوشنبه در نشست فعالان و نخبگان اقتصادی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: هر فردی که به اصول ملی یا ارزش های […]

 

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تنها راه نجات اقتصاد ایران اجرای کامل اصول اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

علی یزدانی روز دوشنبه در نشست فعالان و نخبگان اقتصادی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: هر فردی که به اصول ملی یا ارزش های اعتقادی پایبند باشد، پی خواهد برد راه نجات اقتصاد ایران اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه از دید ملی مردم در اقتصاد مقاومتی تشویق به مصرف تولید داخلی خواهند شد، یادآور شد: حمایت از سرمایه گذار برای تولید ثروت مشروع یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است که با تلاش جمعی، همگرایی، همدلی و همزبانی از شرایط رکود کنونی خارج خواهیم شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: توجه به شرکت های دانش بنیان و تکیه بر علم از دیگر موارد مطرح در اقتصاد مقاومتی است.
یزدانی رسالت این وزارتخانه را براساس بیانات رهبر معظم انقلاب تبیین سیاست اقتصادی کشور درمورد مصرف تولیدات داخلی عنوان کرد و گفت: در حوزه اقتصادی، بنا بر تولید محصول با کیفیت و رقابت پذیر و ترغیب مردم به مصرف کالاهای داخلی است که این وظیفه مهم به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شد.
یزدانی تصریح کرد: اگر قرار است، پس از برجام سرمایه گذاران خارجی در ایران حضور یابند، حضور آنها در چارچوب منافع ملی و با مشارکت سرمایه گذار ایرانی خواهد بود.
وی خطاب به فعالان و نخبگان اقتصادی خراسان جنوبی گفت: با برگزاری چنین نشست هایی با طرح دیدگاه ها، ایراد کار را تشریح کنید تا با سازوکار قانونی بتوان مشکل را رفع کرد، هرچند اختیار ما فراتر از قانون نیست اما قانون را می توان با راهکارهایی تغییر داد.
یزدانی یادآور شد: برای رفع چالش ها در حوزه اصناف، معدن، تجارت، سرمایه، تامین اجتماعی، مالیات، با برگزاری نشست هایی دیدگاه های خود را طرح کنید تا در قانون بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه دیده شود؛ در غیر این صورت زمان را از دست خواهیم داد.
وی ادامه داد: توسعه هر کشور بر نقد آن استوار است؛ اگر فضا بسته باشد توسعه اتفاق نخواهد افتاد.
وی افزود: سند توسعه خراسان جنوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت براساس سند چشم انداز این وزارتخانه تعریف شده، نخبگان، فرمانداران، نمایندگان و بخشداران باید در جریان تحولی که قرار است در ۱۰ سال آینده در بخش دولتی و خصوصی رخ دهد، قرار گیرند.
یزدانی تاکید کرد با حرف و شعار نمی توان به قدرت اول اقتصادی منطقه تبدیل شد برای پیشرفت و رسیدن به جایگاه تعریف شده باید برنامه داشته باشیم.
وی به جایگاه ایران از نظر رفاه اجتماعی در میان ۱۰ کشور منطقه اشاره کرد و گفت: سعی کنید فضا نقادانه باشد نخبگان برای شناسایی چالش ها و آسیبب ها از کلی گویی پرهیز کنند و با مراجعه به قانون راهکار ارائه دهند.
یزدانی با اشاره به اشتغال ۱۲۵هزار نفر در هفت هزار و ۵۰۰ معدن دارای پروانه بهره برداری در کشور افزود: در واحدهای کوچک میزان بهره وری کم و هزینه ها بالاست و قادر به رقابت هم نیستتد این تجربه جهانی است که واحدهای کوچک سود دهی چندانی ندارند.
وی به مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان توصیه کرد به برند سازی کالاهای تولیدی همانند زرشک، عناب ، زعفران ، فرش دستباف و هنرهای دستی خراسان جنوبی توجه کنند تا استان صاحب اقتصادی خلاق و دارای ارزش افزوده باشد.
در این نشست مدیران تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان جنوبی به طرح دیدگاه های خود پرداختند.