رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور : نگاه روشن اتاق اصناف برای آموزش یک فرصت برای کشور است

  رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: نگاه روشن اتاق اصناف ایران با افزایش بودجه آموزش یک فرصت برای کشور است. به گزارش خبرنگار اصناف ایران، کورش پرند روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری آموزشی بین اتاق اصناف ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در شرایط امروز […]

 

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: نگاه روشن اتاق اصناف ایران با افزایش بودجه آموزش یک فرصت برای کشور است.
به گزارش خبرنگار اصناف ایران، کورش پرند روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری آموزشی بین اتاق اصناف ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در شرایط امروز که بحران های اقتصادی، تحریم ، کمبود نقدینگی و … مانع از به روز کردن تجهیزات بنگاه های اقتصادی است، بهترین شیوه برای ارتقاء بهره وری، توجه به آموزش است.
وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای با تمام توان در خدمت اصناف خواهد بود، ادامه داد: آموزش های سازمان فنی و حرفه ای با استاندارهای روز همراه خواهد بود و برای اجرای تفاهمنامه امروز استانداردهای آموزشی تهیه و تدوین شود و این سازمان آماده همه نوع همکاری با اتاق اصناف است.
پرند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به نظام صلاحیت حرفه ای نیاز دارد یعنی نظامی که فرهنگ مدرک گرایی را کمرنگ و فرهنگ مهارت آموزشی را جایگزین می کند.
وی گفت: امروز کسانی که دارای تجربه ، مهارت و گواهینامه مربوطه ، اخلاق حرفه ای و در برخی رشته ها سلامت جسمانی دارند، در مقایسه با سایر فارغ التحصیلان دانشگاهی به سهولت به شغل های مورد نظر خود دست پیدا می کنند.
پرند افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ۷۰۰۰ مرکز دولتی و ۱۴ هزار آموزشگاه آزاد دارد که با داشتن مربیان مجرب و تجهیزات روز تحت نظارت و ارزیابی سازمان فعالیت می کنند.
,ی اظهار کرد: حاصل تلاش سازمان تا کنون ۸ راهبرد ، ۲۷ سیاست و ۲۴۰ برنامه چند ساله برای این سازمان بوده که سند برنامه های راهبردی آن طراحی شده است .