عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: وضعیت اقتصادی کشور بعد از توافق نهایی حرکت رو به جلو خواهد داشت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از توافقات هسته‌ای شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهیم بود که منجر به بهبود وضعیت تولید خواهد شد. حاج ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: با بهبود شرایط اقتصادی دولت اقدام به کاهش مالیات ها در بخش تولید خواهد کرد که با شتاب بیشتری […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از توافقات هسته‌ای شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهیم بود که منجر به بهبود وضعیت تولید خواهد شد.
حاج ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران افزود: با بهبود شرایط اقتصادی دولت اقدام به کاهش مالیات ها در بخش تولید خواهد کرد که با شتاب بیشتری بتوان راه های پیشرفت اقتصادی کشور را فراهم کرد.
وی تصریح کرد: کشور ما در شرایط کنونی و قبل از توافق نامه حاصله یک شرایط ویژه ای نسبت به کشورهای دیگر داشت چون به دلیل تحریم های ظالمانه و فشارهای بین المللی و همچنین کمبود منابع حاصل از درآمدهای نفتی دولت باید برای تامین منابع درآمدی به سمت دیگر می رفت که مالیات یکی از این بخش ها بود اما با برطرف شدن مشکلات اقتصادی ، نرخ مالیات ها نیز بازنگری خواهد شد.
نکو اظهار کرد: در شرایط رکود اقتصادی و کاهش بخشی از منابع درآمدی نمی توان منابع دیگر درآمدی مانند مالیات را با محدودیت مواجه کرد و کاستن از منابع مالی دیگر و محدود کردن آنها به صلاح اقتصاد کشور نیست.
وی تصریح کرد: به دلیل شرایط رکود اقتصادی کشور برخی از واحدهای تولیدی متضرر شدند که دولت باید نگاه ویژه ای به این واحدها و بهبود وضعیت کسب وکار بعد از دوران پساتحریم ها داشته باشد و واحدهای تولیدی را در اولویت برنامه های حمایتی قرار دهد.
دکتر نکو در پاسخ به این سوال که چه سهمی از منابع صندوق توسعه ملی صرف تولید شده است، افزود: درصد مشخصی وجود ندارد اما تا حدودی توانسته به سمت تولید هدایت شود که این میزان کافی نبوده، به همین دلیل شاهد رشد زیادی در بخش تولید نبوده ایم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشور در شرایط ویژه ای قرار دارد و بعضی از اقداماتی که باید انجام می شد به دلیل شرایط حاکم صورت نگرفت و دوره قبلی برداشت از صندوق ذخیره ارزی به صورت غیر منطقی و غیرکارشناسی شده را شاهد بودیم که باعث ایجاد مشکلاتی در بخش تولید شد و این صندوق نتوانست حمایت های لازم را از تولید داشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از منابع مالی آزاد شده که به کشور بازگردد در بخش تولید هزینه می شود، پاسخ داد: دولتی که چندین ماه برای رسیدن به توافقات هسته‌ای تلاش مضاعف داشته و انرژی فراوانی را برای این هدف صرف کرده، قطعأ دارایی های آزاد شده را به سمتی هدایت خواهد کرد که برای کشور سود و منفعت به همراه داشته باشد.
نکو تاکید کرد: دولت تدبیر و امید با ارائه راهکار مناسب تلاش خواهد کرد تا مالیات های آزاد شده به سمت تولید ، اشتغالزایی و بهبود معشیت مردم برود که نتایج آن را در آینده به محض آزاد شدن دارایی ها شاهد خواهیم بود.