فاضلی: تاسیس بانک اصناف در دست برررسی است

رئیس اتاق اصناف ایران درباره تشکیل بانک اصناف گفت: این موضوع در دست بررسی است و اگر شرایط ایجاب کند به‌طور حتم این بانک در کشور تأسیس می‌شود. به گزارش اصناف ایران به نقل از تسنیم علی فاضلی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: گستره اصناف به‌پهنای ایران اسلامی است و این واحدها نقش مهمی در […]

رئیس اتاق اصناف ایران درباره تشکیل بانک اصناف گفت: این موضوع در دست بررسی است و اگر شرایط ایجاب کند به‌طور حتم این بانک در کشور تأسیس می‌شود.

به گزارش اصناف ایران به نقل از تسنیم علی فاضلی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: گستره اصناف به‌پهنای ایران اسلامی است و این واحدها نقش مهمی در اقتصاد و تولید ناخالص ملی ایفا می‌کنند.
وی با بیان اینکه حدود ۳میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد، افزود: سهم این واحدها در تولید ناخالص ملی ایران ۱۸.۵ درصد است.
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در کشور ۳۸۰ خوشه اقتصادی وجود دارد که ۷۰ درصد آن در اختیار اصناف است، گفت: در حال حاضر ۶۳۰هزار بنگاه تولیدی کوچک و متوسط در اختیار اصناف است که این واحدهای صنفی می‌توانند در همه عرصه‌های اقتصادی نقش مهمی ایفا کنند.
وی یکی از مهمترین دغدغه‌های بخش تولید در حال حاضر را نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات عنوان کرد و افزود: یقیناً برای تحقق این مهم نیازمند حمایت مسئولان و سیستم بانکی هستیم.
فاضلی با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری پیرامون خودکفایی کشور در همه زمینه‌ها گفت: در بخش تولید صنعتی و حتی بخش پوشاک واحدهای صنفی می‌توانند ما را از واردات بی‌نیاز کنند البته این موضوع مشروط به اعتماد به اصناف و حمایت از آنان است.
وی از مهمترین برنامه‌های اتاق اصناف ایران را تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری اصناف و همچنین تأسیس شرکت بیمه‌ای کارا در مجموعه اصناف کشور عنوان کرد.
فاضلی درباره تشکیل بانک اصناف گفت: این موضوع در دست بررسی است و اگر شرایط ایجاب کند به‌طور حتم این بانک در کشور تأسیس می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به مجد و بزرگی اصناف برسیم باید تاریخ ۲۰۰ ساله آن را بررسی کنیم، اظهار داشت: در کمتر عرصه‌ای می‌توان پیدا کرد که نام و اثر اصناف نباشد، ‌در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس ‌به جز حمایت‌های مالی و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل ۱۰ هزار شهید را تقدیم ایران اسلامی کردند که شاید در کمتر مجموعه اقتصادی در ایران چنین درجه و مرتبه‌ای وجود داشته باشد و امروز نیز اصناف چنین وزنی دارند.
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه سخنان و ‌توجه رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس به اصناف نشان از اهمیت این قشر دارد، تصریح کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اصناف ۷۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی کشور را شامل می‌شوند و در توسعه اقتصادی و عمران و آبادانی کشور نقش ویژه‌ای دارند.
وی با اشاره به اینکه ۲۴ میلیون نفر از جمعیت کشور جزو خانواده اصناف هستند، ادامه داد: اصناف امروز یک بخش نیستند بلکه یک طبقه اجتماعی است.
فاضلی با بیان اینکه بسیار به اصفهان اعتماد و اعتقاد دارم، تصریح کرد: در شرایط فعلی که استکبار جهانی با پرورش داعش و دیگر گروه‌های تروریستی عرصه را بر مسلمانان تنگ کرده است و دو جبهه اقتصاد و فرهنگ را نشانه گرفته، تضعیف و تفرقه در هر جایگاهی نباید دیده شود.
وی با تاکید بر اینکه کشور امروز جز به همدلی و همسوئی بیش از هر موضوع دیگری نیاز دارد، بیان کرد: اگر اتاق اصناف درست عمل کند به همان وزنه و جایگاه خود می‌رسیم، چراکه اصناف از آغاز انقلاب هیچ‌گاه از خط آرمان‌های امام(ره) جدا نشدند.
فاضلی گفت: اگر بتوانیم ۳ میلیون بنگاه حاضر در کشور را که در تمام رسته‌ها فعالیت می‌کنند حفظ کنیم و ایرانیان در خارج کشور را به سرمایه‌گذاری در داخل ترغیب کنیم، در راستای رسیدن به قدرت اقتصادی در جهان گام برداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اصناف و دولت در تعامل خوبی با یکدیگر هستند، ادامه داد: اصناف در سطح کشور بیش از ۷ میلیون شغل بی‌منت ایجاد کرده‌اند در شرایطی که در دولت برای ایجاد هر شغل ۱۶۰ میلیون تومان باید هزینه کند.