مراسم روز ملی اصناف با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود

مراسم روز ملی اصناف روز دوشنبه اول تیر ماه امسال با حضور دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ، هیات رئییسه و نمایندگان اتاق اصناف سراسر کشو در تهران برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف ایران، در این مراسم علاوه بر گزارش عملکرد یک سال اخیر اتاق توسط علی فاضلی رییس […]

مراسم روز ملی اصناف روز دوشنبه اول تیر ماه امسال با حضور دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ، هیات رئییسه و نمایندگان اتاق اصناف سراسر کشو در تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف ایران، در این مراسم علاوه بر گزارش عملکرد یک سال اخیر اتاق توسط علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران از ۱۰ نفر از برگزیدگان اصناف با اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژه روز ملی اصناف تجلیل می شود.

بر اساس آمارهای رسمی، سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی ۱۷٫۵ درصد و سهم آنها در ایجاد اشتغال بیش از ۴۷ درصد است.

در حال حاضر حدود ۳ میلیون واحد صنفی در سراسر کشور فعالیت می کنند و حدود ۹۵ درصد توزیع کالا از سوی واحدهای صنفی کوچک انجام می شود.

با تلاش های انجام شده در یک سال اخیر، اتاق اصناف ایران در حال حاضر عضو کمیسیون های تخصصی دولت و مجلس شورای اسلامی شده و با حضور فعال در کمیسیون های مرتبط پیشنهادهایی را برای ارتقاء جایگاه اصناف در نظام اقتصادی کشور ارائه داده است.

عضویت در شورای عالی صادرات غیرنفتی، عضو شورای فرهنگ عمومی، تعامل با اتاق های بازرگانی و تعاون، امضای چند تفاهمنامه همکاری با نهادهای مختلف از جمله بهزیستی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از جمله دستاوردهای یک سال اخیر اتاق اصناف ایران است.

توسعه و بهبود ساختار اصناف در عرصه های قانونی مختلف، تدوین راهبردهای اتاق اصناف، ایجاد نهاد حکمیت و داوری میان اصناف برای رسیدگی به موارد اختلافی از مهمترین برنامه های آینده اتاق اصناف ایران است.

مراسم روز ملی اصناف اول تیر ماه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.