رئیس اتاق اصناف ایران: اختلاف 11 درصدی سازمان امور مالیاتی و اصناف در افزایش مالیات/ فعلا خبری از تفاهم مالیاتی نیست

رییس اتاق اصناف ایران گفت: سازمان امور مالیاتی پیشنهاد افزایش 20 تا 25 درصدی مالیات اصناف را داده که معقول نیست و ما هم می‌گوییم درآمد بالای 3 میلیون تومان در نهایت 14 درصد مالیات بدهد و در حال بررسی برای رسیدن به یک عدد مشترک هستیم. به گزارش اصناف ایران به نقل از فارس، […]

رییس اتاق اصناف ایران گفت: سازمان امور مالیاتی پیشنهاد افزایش 20 تا 25 درصدی مالیات اصناف را داده که معقول نیست و ما هم می‌گوییم درآمد بالای 3 میلیون تومان در نهایت 14 درصد مالیات بدهد و در حال بررسی برای رسیدن به یک عدد مشترک هستیم.

به گزارش اصناف ایران به نقل از فارس، علی فاضلی، در پاسخ به این پرسش که شنیده شده علیرغم برگزاری جلسات متعدد با سازمان امور مالیاتی هنوز اصناف برای تعیین نرخ مالیات عملکرد سال 93، به نتیجه نرسیده‌اند، با تائید این موضوع  تصریح کرد: علیرغم اینکه جلساتی برگزار شده، اما هنوز به تفاهم نرسیده‌ایم، چرا که چه در بخش تولید و چه در بخش توزیع در سال 93 اتفاق خاصی رخ نداده است. که بر آن اساس بخواهیم مالیات را هم افزایش دهیم.

وی گفت: حتی در بخش توزیع که آمار واردات رسمی در دست خود دولت است، نشان می‌دهد که کاهش واردات داشته‌ایم و ما می‌گوییم، باید افزایش مالیات معقول باشد.

فاضلی در پاسخ به اینکه سازمان امور مالیاتی معتقد است اصناف 26 درصد GDP (درآمد ناخالص ملی)، را پوشش می‌دهند و باید مالیات بر طبق آن پرداخت شود، گفت: نقش اصناف درGDP تنها 18.5 درصد است و ما می‌گوییم فعل و انفعال خاصی در اقتصاد کشور رخ نداده که مالیات اصناف هم تغییر کند.

رئیس اتاق اصناف ایران اذعان داشت: سازمان امور مالیاتی خواهان افزایش 20 تا 25 درصدی مالیات اصناف است که برای ما قابل قبول نیست و ما گفته‌ایم، بر اساس توافق سال قبل ادامه دهیم که درآمد تا سقف یک میلیون تومان مشمول 4 درصد مالیات، 3 میلیون تومان 9 درصد و 3 میلیون تومان به بالا 14 درصد مالیات بپردازند که در حال بررسی موضوع با طرفین هستیم.

وی در پاسخ به اینکه چقدر احتمال عدم تفاهم با سازمان امور مالیاتی وجود دارد و در این صورت چه اتفاقی رخ می‌دهد، اظهار امیدواری کرد که تفاهم بین طرفیت انجام خواهد شد.

به گزارش فارس، دولت در بودجه سال 94، به دلیل کاهش قیمت نفت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده تا بخشی از بودجه کشور را از محل درآمدهای مالیاتی و افزایش مالیات تامین کند، نکته‌ای که به نظر می‌رسد اول از همه گریبان اصناف را گرفته است.