فاضلی خبر داد: شبکه رسمی بازار الکترونیک اصناف ایران ” باران” اول تیرماه رونمایی می‌شود

     رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در راستای بسترسازی جهت بازار مجازی و تسهیل خرید و فروش شبکه رسمی بازار الکترونیک اصناف ایران “باران” اول تیرماه مصادف با روز اصناف رونمایی می شود. علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران، اظهار کرد: اتاق اصناف ایران به عنوان متولی بخش خصوصی در حوزه اصناف و […]

     رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در راستای بسترسازی جهت بازار مجازی و تسهیل خرید و فروش شبکه رسمی بازار الکترونیک اصناف ایران “باران” اول تیرماه مصادف با روز اصناف رونمایی می شود.

علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایران، اظهار کرد: اتاق اصناف ایران به عنوان متولی بخش خصوصی در حوزه اصناف و با هدف حمایت از صنوف و در راستای ایجاد بستر خرید و فروش اینترنتی امن، مطمئن و قابل اعتماد برای مردم، ” باران” را راه اندازی می‌کند.

وی ادامه داد: شبکه باران شامل سیستم نرم افزاری جامع، متمرکز و یکپارچه‌ای است که در آن امکان خرید و فروش اینترنتی امن و قابل اطمینان، میان مردم، اصناف و تامین کنندگان کالا فراهم می‌باشد.

رئیس اتاق اصناف تصریح کرد: با اجرای این طرح میان تامین کنندگان کالا از قبیل؛ تولیدکنندگان، واردکنندگان، شرکت‌های پخش و نمایندگی‌های رسمی و توزیع کنندگان و ارائه کنندگان کالا و خدمات از قبیل واحدهای صنفی عمده فروش، واحدهای صنفی تولیدی، واحدهای صنفی خرده فروش، واحدهای صنفی خدماتی و خدمات فنی و مصرف کنندگان و دریافت کنندگان نهایی کالا و خدمات که مردم میباشند پلی ارتباطی بوجود آمده و در نتیجه یک نظام توسعه یافته و مبتنی بر فناوری در توزیع کالا و ارائه خدمات در سطح کشور بوجود خواهد آمد که در آن از تولید داخلی نیز حمایت بیشتری خواهد شد.

فاضلی ادامه داد: از طریق این شبکه مردم می‌توانند در هر کجای کشور، با ورود به درگاه سیستم باران، به جستجوی کالای مورد نظر خود در میان واحدهای صنفی سطح کشور پرداخته و یا براساس امکانات سیستم، کالای مورد نظر خود را از واحدهای صنفی که نزدیک‌ترین مسافت و یا پایین ترین قیمت را ارائه کرده‌اند، جستجو و یا خرید کنند و یا به هنگام جستجوی واحد صنفی خدماتی که ارائه دهنده خدمات مورد نظرشان است بتوانند به نزدیک ترین یا خوش اصناف ترین آشنا دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: این طرح با ایجاد پل مجازی میان تولیدکننده و مصرف‌کنندگان به نحوی حذف واسطه‌ها، انبارداری طولانی مدت و کاهش هزینه‌های حمل و نقل را برای تولیدکنندگان و کاهش قیمت‌برای مصرف‌کنندگان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: همچنین تامین کنندگان کالا و تولیدکنندگان محصولات ضمن ثبت شناسنامه و مشخصات فنی کامل محصولات و با ارائه راهکارهای مفید می‌توانند مردم را در تشخیص کالا یا محصول با کیفیت و اصل از مشابه تقلبی و بی‌کیفیت آن با خبر ساخته و تبلیغات، نقد و بررسی ها و … را نیز جهت اطلاع رسانی به مردم به اشتراک گذارند .

فاضلی افزود: با اتصال دو سیستم باران و بازرسی این امکان برای مردم فراهم خواهد شد تا بتوانند شکایت خود از اعضای شبکه باران را مستقیما به واحد بازرسی مربوطه ارسال و نتیجه آن را نیز از همین طریق پیگیری کنند.

وی گفت: این سیستم بستر مناسبی برای رقابت در عرصه کیفیت و قیمت و مسیری در برای بهبود الگوی مصرف است و رضایت مشتریان را به دنبال خواهد داشت.