جلسه مشترک روسای اتاق های اصناف، بازرگانی و تعاون برگزار شد

  جلسه مشترک روسای اتاق های اصناف ،بازرگانی و تعاون روز سه شنبه با محوریت بررسی اولویت های حصول همدلی دولت و بنگاهها در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد. این جلسه با حضور غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی، عبداللهی رییس اتاق تعاون ، کریمی عضو هیأت مدیره اتاق […]


  جلسه مشترک روسای اتاق های اصناف ،بازرگانی و تعاون روز سه شنبه با محوریت بررسی اولویت های حصول همدلی دولت و بنگاهها در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

این جلسه با حضور غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی، عبداللهی رییس اتاق تعاون ، کریمی عضو هیأت مدیره اتاق تعاون ، ماشاا… عظیمی دبیرکل اتاق تعاون، خلیل زاده عضو رسمی اتاق تعاون و رئیس اتحادیه تعاونی مرزنشینان کشور و علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران با محوریت بررسی اولویت های حصول و همدلی دولت و بنگاهها به عنوان نماینده مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصناف ایران، علی فاضلی در این جلسه گفت: مهم ترین مسایلی که باید در این جلسه مد نظر قرار بگیرد، ایجاد انضباط در سیاست های پولی ، پرداخت تسهیلات بانکی و حمایت صحیح و منطقی از بنگاههای تولیدی ، بازرگانی و خدماتی، ضرورت برخورد جدی و صحیح با قاچاق در مبادی ورودی به کشور، برنامه ریزی صحیح و تدوین ساستهای تجاری منطبق با شرایط جاری و آتی اقتصادی کشور، حل مسائل بازرسی و حمایت اثر بخش دولت از بازرسی بنگاهها اعم تولیدی و خدماتی و صنفی ، ساماندهی وصول عادلانه مالیات ، بازنگری در شیوه اجرای سیاستهای تامین اجتماعی و بیمه شاغلان باید مدنظر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: برگزاری این جلسات کار جدید و تازه ای است که در سه دهه اخیر شاهد نبوده ایم، کارگروهی برای این کار تعیین شده که مسئولیت آن به دست دبیران کل اتاق ها است و کارگروه‌ها مسایل را پیگیری می‌کنند و کار کارشناسی شده انجام خواهند داد.

فاضلی درباره هدف برگزاری جلسه گفت: در نخستین جلسه بحث فرمان رهبری در رابطه با همدلی و هم زبانی و ایجاد اشتغال بخصوص برای بیکاران تحصیلکرده است که باید به آن رسیدگی شود و نقطه نظرات سه اتاق به دفتر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری ارائه شود ضمن اینکه این تعاملات باید ادامه داشته باشد.

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: با تعامل سه اتاق آماده این همدلی و هم زبانی هستیم و راهکارهای اساسی را به دولت ارائه خواهیم کرد و یک موضوع را اگر روی آن تمرکز داشته باشیم مثلا کشور از طریق مالیات باید اداره شود و از درآمد حاصل از نفت مبرا باشد.

وی تصریح کرد: شیوه دریافت مالیات در شرایط رکودی نباید به گونه ای باشد که مالیات بیشتری اخذ شود و باید از طریق نظام تشخیص و نظام وصول صحیح این کار را اجرا کرد.

کریمی عضو هیات مدیره اتاق تعاون نیز گفت: این تعامل و همبستگی در طی سال های گذشته وجود نداشته و تعامل تشکل اتاق ها بی سابقه است از این رو لازم است تا دغدغه و مسایل به خوبی کارشناسی شود و برای خروج از وضعیت رکود راهکارهای صحیح ارائه شود .

وی افزود: همچنین لازم است همکاری های دولت برای واگذاری امور اقتصادی به بخش خصوصی بیشتر صورت بگیرد و با این اتفاق قطعا نقدینگی در بازار بیشتر خواهد شد و میزان اشتغالزایی نیز رشد خواهد یافت

محمدباقر مجتبایی مشاور رئیس اتاق اصناف ایران نیز در این جلسه گفت: در این جلسات شش کارگروه به عنوان مسایل اصلی مطرح و در دستور کار قرار گرفته است. ضمن اینکه باید دقت نمود که گاهی اوقات به اشتباه در انتظارات مجموعه دولت و اشتغال بعنوان یک برنامه مطرح می‌شود  در صورتیکه موضوعی است که نتیجه توسعه اقتصادی فعالیت ها و تسهیل کسب و کار منجر به ایجاد اشتغال و افزایش رفاه اجتماعی و همچنین افزایش مالیات پرداختی خواهد شد .

وی افزود: اگر تنها هدف اشتغالزایی باشد نتایج مثبتی حاصل نخواهد شد و خروجی مناسبی را به همراه ندارد اما اگر در راستای تسهیل و بهبو د وضعیت با تعامل کمک کنیم قطعا خروجی مطلوب و اثر بخش و پایدار را شاهد خواهیم بود.