رئیس اتحادیه قنادان تهران: شیرینی مشمول نرخ گذاری دولتی نیست

   رییس اتحادیه قنادان تهران با بیان اینکه شیرینی مشمول نرخ گذاری دولتی نیست ، گفت: خروج شیرینی از نرخگذاری دولتی ، سبب اثرات مثبت بر افزایش کیفیت و رقابتی شدن قیمت آن در بازار شده است. علی بهره مند در گفت و گو با اصناف ایران در خصوص ضوابط نرخ گذاری انواع شیرینی توضیح […]

   رییس اتحادیه قنادان تهران با بیان اینکه شیرینی مشمول نرخ گذاری دولتی نیست ، گفت: خروج شیرینی از نرخگذاری دولتی ، سبب اثرات مثبت بر افزایش کیفیت و رقابتی شدن قیمت آن در بازار شده است.

علی بهره مند در گفت و گو با اصناف ایران در خصوص ضوابط نرخ گذاری انواع شیرینی توضیح داد: کمیسیون فنی اتحادیه قنادان، بر اساس نرخ روز مواد اولیه آنالیز تولید پنج قلم شیرینی پرمصرف را مشخص ونرخ های پیشنهادی را برای تصویب به اتاق اصناف ارسال می دارد تا پس از بررسی های لازم، نرخ های مصوب برای اجرا به واحدهای صنفی تحت پوشش ابلاغ شود.

وی با اشاره به فعالیت بالغ بر هزار و 400 واحد با جواز کسب و در دست اقدام قناد و شیرینی فروش اظهار کرد: به طور میانگین پنج نفر در هر واحد، قنادی کار می کنند که به این ترتیب میزان اشتغال در این صنف به بیش از 7 هزار نفر می رسد.

بهره مند ادامه داد: قناد، سردفروشی، کافه قنادی، کارگاه تولید شیرینی، کیک پزی، پشمک سازی، سوهان پزی، فروشنده لوازم قنادی وتزیینات سفره عقد، تولید زولبیا وبامیه، تولید شکلات و کاکائو، پوخه سازی، گز، نوقا، اریس، کلوچه و قطاب و تولید پیراشکی وسوخاری ، رسته های تحت پوشش اتحادیه قناد وشیرینی فروش تهران را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به درجه بندی واحدهای قناد وشیرینی تهران، این درجه بندی را براساس کیفیت تولیدات، رعایت اصول بهداشت، متراژ واحدهای صنفی، ماشین آلات استاندارد ، دکور و طراحی واحد صنفی ذکر کرد.

این مسئول صنفی مواد اولیه مورد نیاز صنف را شامل آرد، شکر، روغن و افزودنی ها و … ذکر کرد و افزود: در حال حاضر برای تامین مواد اولیه صنف قناد مشکلی در بازار وجود ندارد.

بهره مند گفت: تعداد هزار و66 واحد صنفی قناد وشیرینی فروش با جواز کسب در تهران فعالیت می کنند که از این تعداد 800 واحد به عنوان درجه یک فعالیت دارند