انجام بيش از400 هزار بازرسی از واحدهاي صنفي سراسر کشور در اسفند سال93

     بيش از400 هزار فقره بازرسی اسفندماه سال گذشته از واحدهای صنفی سراسر کشور توسط بازرسان واحد بازرسي و نظارت اتاق‌های اصناف سراسر کشور انجام شد. به گزارش اتاق اصناف ايران، بر اساس آمار و اطلاعات اعلام شده از سوی مديريت بازرسي و نظارت اتاق اصناف ایران، دراسفند ماه سال گذشته از بخش‌هاي خرده فروشي، […]

     بيش از400 هزار فقره بازرسی اسفندماه سال گذشته از واحدهای صنفی سراسر کشور توسط بازرسان واحد بازرسي و نظارت اتاق‌های اصناف سراسر کشور انجام شد.

به گزارش اتاق اصناف ايران، بر اساس آمار و اطلاعات اعلام شده از سوی مديريت بازرسي و نظارت اتاق اصناف ایران، دراسفند ماه سال گذشته از بخش‌هاي خرده فروشي، عمده فروشي، خدماتي، توليدي، انبارها و سردخانه ها، 429 هزار و 311 فقره بازرسي از واحدهاي صنفي سراسر کشور صورت گرفته است.

طبق این گزارش، از اين تعداد 25 هزار و 870 مورد منجر به تشکيل پرونده شد که ارزش ريالي اين پرونده‌ها 73 ميليارد و 736 ميليون و 366 هزار و 911 ريال بود که برای رسيدگي به تعزيرات حکومتي، سازمان‌ها و ادارات ذيربط ارسال شد.

بر اساس این گزارش، بعد از بررسی‌های معموله و ارزیابی کارشناسان 14 هزار و 655 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد و از کل شکایات قابل پیگیری 16 درصد منجر به رضایت شاکی، 30 درصد متخلف، 42درصد غیر متخلف و 12 درصد دردست بررسی است.

طی این دوره از مجموع 15 هزار و 325 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی و نظارت اصناف کشور 59 درصد در بخش کالا و 41 درصد در بخش خدمات است، که از مجموع شکایات دریافتی 21 درصد به‌صورت حضوری 61 درصد تلفنی و 18 درصد به‌صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است.

گزارش‌هاي رسيده حاکي است که در اسفندماه سال 93 قیمت میوه ومرکبات، گوشت مرغ، گوشت قرمز، ماکارونی، حبوبات و نهاده‌های دامی با افزایش چند درصدی روبرو بود.

همچنین بيشترين تخلفات صورت گرفته در اسفندماه سال 93، در حوزه کالا و خدمات مربوط به نان، میوه و مرکبات ، تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز، در بخش خدمات ، مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران بود.

طبق این گزارش، بيشترين عناوين تخلف مربوط به درج نکردن قیمت با 11 هزار و 695 فقره تخلف، گرانفروشی با 7 هزار و300 مورد تخلف و صادر نکردن صورتحساب با 3 هزار و 756 فقره تخلف بود.