رئیس اتاق اصناف ایران: تبعات منفی افراط و تفریط در واردات برخی کالاها

   رییس اتاق اصناف ایران  گفت: افراط و تفریط در واردات برخی کالاها یکی از موضوعاتی است که در سال‌های گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده و طبیعی است که فضایی که در حال حاضر با توجه به مذکرات هسته ای به وجود آمده در مناسبات بین ما و سایر کشورها اثرگذار خواهد بود.  به گزارش […]

   رییس اتاق اصناف ایران  گفت: افراط و تفریط در واردات برخی کالاها یکی از موضوعاتی است که در سال‌های گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده و طبیعی است که فضایی که در حال حاضر با توجه به مذکرات هسته ای به وجود آمده در مناسبات بین ما و سایر کشورها اثرگذار خواهد بود.

 به گزارش اصناف ایران  به نقل از ایسنا، علی فاضلی اظهار کرد: عدم مدیریت صحیح در سال‌های گذشته موجب بی‌اعتنایی به تولید ملی شده و واردات بی‌رویه گسترش یافته و متاسفانه عده ای فرصت طلب نیز سودجویی را هدف قرار داده و مشکلات زیادی ایجاد کرده‌اند.

 به گفته وی مدیریت نادرست در سال های گذشته به تولید ملی آسیب زد و می توان گفت تولیدکنندگان از اولین گروه هایی هستند که از به نتیجه رسیدن توافقات می‌توانند فعالیت های خود را گسترش دهند و تولید کشور می‌تواند به سمتی حرکت ‌کند که قابل رقابت با سطح جهانی باشد.

 فاضلی با بیان اینکه کشورمان در تامین بعضی مواد اولیه مشکلاتی دارد و هیچ وقت نمی توانیم خودمان را بی‌نیاز از کشورهای دیگر بدانیم، افزود: با به نتیجه رسیدن توافقات هسته‌ای، تولیدات داخلی ما در بسیاری از حوزه ها و از جمله در بخش مواد دارویی و پزشکی، بخش صنعتی به ویژه در صنایع نساجی و بهسازی و نوسازی ماشین‌آلات افزایش یافته و کیفیت نیز بهبود می‌یابد.

 وی ادامه داد: مجبوریم بعضی کالاها را از کشورهایی وارد کنیم که با آن‌ها مراودات تجاری چندانی نداریم و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده و طبیعی است بعد از لغو تحریم ها این سدها شکسته می‌شوند و از سویی با روابط تجاری آزادتر میزان قاچاق نیز به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

 فاضلی ادامه داد: طی سال‌های اخیر قوانینی که در کشور تصویب می‌شود که منهای حضور اتاق اصناف بود، اگر چه اصناف بیشترین نقش را در این زمینه داشتند اما اصلا در تصمیم‌گیری‌ها دیده نمی‌شدند که امروز این نقیصه برطرف شده و اصناف در تمام کمیسیون‌ها حضور دارند.