علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به اردبیل گفت: تنها علاج خروج از رکود و توسعه کشور توجه به رونق اقتصادی و تولید است.

به گزارش اصناف ایران به نقل از ایسنا، منطقه اردبیل، رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در بودجه سال آتی و برنامه ششم به امر تولید و رونق توجه ویژه‌ای شده است، افزود: درست است که در اسناد بالادستی دچار انباشت شده‌ایم ولی با در نظر گرفتن مختصات محیطی،‌ شرایط بین‌المللی و مزیت‌های […]

به گزارش اصناف ایران به نقل از ایسنا، منطقه اردبیل، رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در بودجه سال آتی و برنامه ششم به امر تولید و رونق توجه ویژه‌ای شده است، افزود: درست است که در اسناد بالادستی دچار انباشت شده‌ایم ولی با در نظر گرفتن مختصات محیطی،‌ شرایط بین‌المللی و مزیت‌های موجود در کشور مسأله رونق تولید را مهمترین امر باید دانست.

وی افزود: در سایر بخش‌ها تکاپو و حرکت رو به جلو است و اگر توسعه اقتصادی وجود نداشته است بخشی به عدم برنامه‌ریزی درست و سوء مدیریت و بخشی به فشارهای بیرونی مربوط بوده است.

وی تقویت بخش‌های فرهنگی و اجتماعی کشور را وابسته به حمایت از تولید و توجه به مزیت‌های کشور عنوان کرد و افزود: با این روش به اقتصاد پایدار و مقاوم برونگرا دست می‌یابیم.

لاریجانی به خروج از اقتصاد تک محوری تأکید کرد و افزود: در کمیسیون تلفیق مجلس و با همکاری دولت تلاش می‌شود از اتکا به نفت خارج شده و بودجه جاری از منابع نفت را به امور عمرانی کشور اختصاص داد. چرا که لزوم توسعه کشور باید بر اساس سایر منابع صورت گیرد.

وی با بیان این‌که زمینه‌های درآمدزایی در کشور را باید از جنبه‌های مختلف افزایش داد: عنوان کرد: در بودجه سال آتی رسیدگی به تسهیلات و امور بانکی و ساماندهی این بخش در نظر گرفته شده است و نیز در زمینه‌های افزایش محرک‌های صادراتی باید تلاش کرد.

لایجانی با بیان این‌که صادرات به عنوان پشتیبان توسعه اقتصادی کشور می‌باشد، افزود: توجه به معادن و زمینه‌های بروز و ظهور آن در اقتصاد کشور نیز باید فراهم شود.

لاریجانی با اشاره به مزیت‌های استان اردبیل در بحث دسترسی به بازارهای برون‌مرزی، گفت: این استان با داشتن امکانات معدنی و مزیت‌های صنعتی و تجاری و صنایع جانبی باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان استان اردبیل طرح آمایشی برای این استان آماده کنند گام‌های توسعه آن حتمی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خواسته‌های استاندار اردبیل در خصوص تخصیص یا معافیت‌های مالیاتی و ساماندهی سیستم بانکی، افزود: ما در مجلس توجه خاصی به این امر خواهد ش تا یک پرشی در تولید داشته باشند.